20.6.08

Discrepanţă tristă

Simplu şi la obiect: stau şi îmi ...citesc pentru examen despre gregarism, politicianism şi cum românii au împrumutat valoriile, practicile şi principiile din Occident în sec XIX. Cum ai noştrii nu ştiau (şi nu ştiu) ce înseamnă democraţie şi capitalism şi cum ar trebui să funcţioneze instituţiile democraţiei. Ei se bazează pe acel Cineva , pe care îl au la Tribunal, la spital unde vreţi voi. Chestii adevărate spuse de nea Constantin Rădulescu-Motru acum mult timp...care fi-rar să fie încă se mai aplică. De ce e discrepanţă? Pentru că în timpul ăsta îmi aud cocalarii comunitari ( de cartier) cu hopadidida, băgamiaş... (nu pun liniuţele ca să îi imit mai bine), să moară..., să mă..., completaţi ce vreţi în locul puncte punctelor. Pe de o parte mă enervează că nenea Motru ăsta mai are şi acum dreptate şi pe de alta nu ştiu exact ce e. E frustrare că ăia sunt proşti şi eu mă chinui aici cu chestii care îmi îmbogăţesc cultura generală dar tot proştii sunt mai fericiţi şi o duc mai bine (şi or s-o ducă) decât mine. Cred că asta e. Acum na, îţi asumi condiţia de om deştept (mă laud şi eu, exagerez) trebuie să fii pregătit să faci faţă şi lipsei de fericire care este un "bonus". Şi nu eşti cu nimic mai bun decât cei mai puţin cultivaţi până când renunţi la a tânji după fericirea dată de prostie.


Post scris din obiceiul meu tâmpit de a lua "pauze" în timp ce învăţ..uite d'asta pierd eu nopţile.

No comments: